A l'aire de les grans concentracions urbanes,
s'aboquen diàriament tones i tones de contaminants.
Avui, la principal font emissora d'aquests
contaminants són els vehicles:
Aquests dos gràfics de sectors mostren la contaminació
atmosfèrica que hi ha a Granollers l’any 2008. L’emissió de Pm 10 de la
contaminació terrestre és del 48,9% i l’emissió de NO és del 48,5%. És casi la
mitat de l’emissió de la ciutat de Granollers.
També esta comprovat que el 64,7% de la contaminació
acústica que tots nosaltres escoltem està provocada pel trànsit.
Segons el medi hi ha tres tipus de contaminació:
·
Contaminació
atmosfèrica: És la que afecta l'aire. Es produeix per l'emissió
de calor o de contaminants atmosfèrics, d'entre els quals hi ha els gasos hivernacle,
a l'atmosfera.
·
Contaminació
de l'aigua: dolça o salada, inclou rius, estancs, llacs, aigües
freàtiques, mars, etc.
·
Contaminació
del sòl: És la que afecta el sòl.
Els cotxes emeten Pm10 i NO i això provoca que hi hagi
contaminació atmosfèrica. Els cotxes, a no ser que tinguin accidents no
contaminen ni l’aigua ni el sòl.
Segons els efectes que provoquen hi ha cinc tipus de
contaminació:
·
Contaminació
radioactiva: Augmenta la radioactivitat natural o en produeix
d'artificial.
·
Contaminació
acústica: Els transports, els sorolls.
·
Contaminació
lumínica: L’excés de llum a la nit implica també malbaratar
energia, diners i combustibles fòssils, que en ser consumits aporten carboni a
l'atmosfera i contribueixen així a augmentar el canvi climàtic.
·
Contaminació
visual: i d'afectació al paisatge, sigui aquest natural o no.
·
Contaminació
difusa: és la contaminació provocada per la suma de petits factors
d'origen diferent, que sumats provoquen un efecte considerable.
L’efecte que provoca és la contaminació acústica
perquè fan molt de soroll, també contaminació lumínica però no gaire i també
contaminació visual.
Els cotxes molesten al veïns per la contaminació
acústica perquè fan soroll i els veïns potser no poden dormir o descansar,
també per la contaminació lumínica ja que si algú viu a prop d’una carretera
potser no pot dormir pel soroll ni per la llum dels cotxes.
Com ordenaríeu el transport públic de Vilafranca perquè fos més utilitzat?
·Busos
- Que hi hagin més rutes de busos i que vagin a punts més estratègics
de la ciutat, així la gent de Vilafranca estaria més interessada en
utilitzar-los.
-Viatges directes als polígons industrials, instituts i centre de la ciutat.
- Que les taxes de busos siguin més econòmiques i estiguin a l'abast de tothom.
-Discapacitats, jubilats i menors de 16 anys gratuït.
-Viatges directes als polígons industrials, instituts i centre de la ciutat.
- Que les taxes de busos siguin més econòmiques i estiguin a l'abast de tothom.
-Discapacitats, jubilats i menors de 16 anys gratuït.
Trobeu altres alternatives de mobilitat per als Vilafranquins.
- Crear una xarxa de carrils bici més extensa:
·Promoure carrils bici per zones de Vilafranca on la carretera ho permeti.
·Promoure carrils bici per zones on el transit de cotxes sigui més elevat per tal de evitar el col·lapse interurbà.
-Crear diferents localitzacions amb bicicletes públiques a l'abast de la ciutadania:
·Per tal de poder utilitzar aquest servei, s'hauria d'anar a l'ajuntament i demanar el carnet per el mòdic preu de 5 € cada trimestre. Si es vol utilitzar la bicicleta sense tenir el carnet corresponent, s'hauria de pagar 50 cèntims per viatge.
-Crear un servei de furgonetes o taxis municipals adaptats a persones amb mobilitat reduïda (Gratuït):
·Pel transport de persones amb mobilitat reduïda, que en aquell moment no tenen cap altre opció de mobilitat pel poble (es podria utilitzar dins de Vilafranca o pobles de les rodalies del municipi).
-Crear el servei de taxis compartits per estudiants (50 € x curs).
·Pel transport d'estudiants que viuen lluny dels seus centres d'estudis (només es podria utilitzar dins de Vilafranca).
·Promoure carrils bici per zones de Vilafranca on la carretera ho permeti.
·Promoure carrils bici per zones on el transit de cotxes sigui més elevat per tal de evitar el col·lapse interurbà.
-Crear diferents localitzacions amb bicicletes públiques a l'abast de la ciutadania:
·Per tal de poder utilitzar aquest servei, s'hauria d'anar a l'ajuntament i demanar el carnet per el mòdic preu de 5 € cada trimestre. Si es vol utilitzar la bicicleta sense tenir el carnet corresponent, s'hauria de pagar 50 cèntims per viatge.
-Crear un servei de furgonetes o taxis municipals adaptats a persones amb mobilitat reduïda (Gratuït):
·Pel transport de persones amb mobilitat reduïda, que en aquell moment no tenen cap altre opció de mobilitat pel poble (es podria utilitzar dins de Vilafranca o pobles de les rodalies del municipi).
·Pel transport d'estudiants que viuen lluny dels seus centres d'estudis (només es podria utilitzar dins de Vilafranca).
Les idees del primer apartat estan ben explicades, pero s'han de vigilar les faltes d'ortografia i el text hauria de estar més espaiat. En canvi el segon apartat les idees són bastant repetitives i es podríen resumir perquè no es fes gaire feixuc. A part, d'haver-hi faltes d'ortografia, la lletra i el tamany hauria de ser igual en tot el text
ResponEliminaCom han vist els nostres companys hi ha canvis de lletra, el blog s'ha tornat molt visual, cosa que ens ajuda a que la informació no sigui tan feixuga de llegir, tot i això, trobem que heu posat masses imatges i poc text explicatiu.
ResponElimina