1. Ubicació de la riera
E (X): 379176,3 m - N (Y): 4583592,5 m (informació agafada del blog de la Sandra).
El punt amb el que ens podem guiar més proper,
es Pacs del Penedès.
1. Quina és la vora dreta del riu?
És
el cantó dret del riu on hi havia el cami per on vam passar i és el
qual on hi havia una pendent que pujava amb un bosc de ribera. També vam
haver de mirar el corrent del riu (per on baixava).
2. El fet de tenir un bosc de ribera o no tenir-lo. Com influeix en la temperatura de l'aigua del riu?
Si hi ha un bosc, en aquest cas de ribera, els arbres fan ombra al riu, la qual cosa causa que no puguin arribar els rajos solars i no augmenti la temperatura de l'aigua.
3. El bosc de ribera és diferent del bosc típic de la zona que és l'alzinar o una pineda. Quines característiques té el bosc de ribera? Expliqueu 5 característiques.
-Són caducifolis (se li cauen les fulles).
-Creixen a banda i banda dels cursos fluvials.
-Els seus arbres creixen notablement gràcies a la riquesa de l'aigua que l'envolta.
-Es un bosc ric en aliments, principalment fruits. Els animals i insectes els frequenten per tal de poder subsistir.
-La seva vegetació s'adapta a les possibles riuades que poden arrencar els seus arbres i arbustos.
Collserola, Barcelona.
4. Feu una gràfica on es vegi el canvi de cabal del riu en les 3 estacions que hem pres mesures.
5. Raona les causes del canvi de cabal fent referències al clima mediterrani.
El
cabal del riu depen de les plujes que hi ha hagut en els derrers dies,
també depen de l'estació, si és estiu que plou menys i la temperatura és
més elevada no cau tantra aigua que a la primavera que a part de que
plou més, com que comença a fer calor es fon la neu de les muntanyes més
rapid fent que augmenti el cabal.
ESDUDI FISICO-QUÍMIC DE L'AIGUA DEL RIU
1. Expliqueu una causa perquè els nitrats siguin alts en l'aigua del riu.
La presència de nitrats a l'aigua depen de el grau de contaminacio per compostos nitrogenats, aquets poden ser creats a partir de abvocaments industrials, remaders i altres factors de contaminació.
La presència de nitrats a l'aigua depen de el grau de contaminacio per compostos nitrogenats, aquets poden ser creats a partir de abvocaments industrials, remaders i altres factors de contaminació.
2. Feu una gràfica de les 3 mesures de la temperatura de l'aigua.
3. Quines poden ser les causes del canvi de temperatura de l'aigua? Raona les respostes.
En la gràfica es pot veure que la temperatura disminueix o augmenta depenent de l'estació de l'any, es a dir, amb la temperatura ambient.
També pot augmentar per vessaments de substàncies quimiques de la indústria, les fàbriques o les llars. Es pot donar el cas d'un augment de la temperatura de l'aigua per algun tipus d'incendi forestal a la zona.
També pot augmentar per vessaments de substàncies quimiques de la indústria, les fàbriques o les llars. Es pot donar el cas d'un augment de la temperatura de l'aigua per algun tipus d'incendi forestal a la zona.
4. Per què és important que la temperatura de l'aigua sigui fresca?
És important que la temperatura de l'aigua sigui fresca, ja que, si l'agua està calenta, aquesta reten menys oxigen, fet que pot causar que l'ecosistema viu canvii i cossos malignes (bacteris) neixin i amb aquesta calor ho fagin més ràpid i perillosament.
5. Fes una gràfica de les 3 mesures de la concentració d'oxigen.
ESTUDI DELS MACROINVERTEBRATS DEL RIU
1.
Feu una llista amb el dibuix dels macroinvertebrats trobats i explicau
de que s'alimenten i quin tipus d'animal és (larva, adult ....)
Planàries (cuc)
Sangoneres (cuc)
Lumbrícids (cuc)
Tricopters (insecte)
Efemeròpters (insecte)
Èsnids (insecte)
Sabater i corredor (insecte)
Gammarids (crustaci)
Cranc americà (crustaci)
2- Per
què alguns d'aquests invertebrats són indicadors biològics? Explica-ho.
Un bioindicador o indicador
biològic, és una espècie o grup d'espècies que
reflecteixen el medi ambient,
l'impacte produït sobre un hàbitat, comunitat o ecosistema,
o també indicar la biodiversitat en
general d'una regió o
hàbitat.
3- Quins
són els macroinvertebrats indicadors biològics que has trobat?
Els
macroinvertebrats que hem trobat són corredors, cuques de capsa, etc.
4- Quina és la qualitat ecològica del riu segons els
macroinvertebrats? Per què?
Segons els animals que
viuen en el riu podem deduir quin és l’estat de l’aigua. Vam trobar un cranc de
riu americà (blau) que ens indica que la qualitat de l’aigua és bona i no esta
gaire contaminat el riu, també vam trobar corredors (taronja) que ens indiquen
que l’aigua està una mica contaminada i també vam trobar altres animals que ens
van fer pensar que l’aigua estava força neta.
5- Explica que has de fer per recollir els macroinvertebrats del
riu.
Per recollir els
macroinvertebrats del riu vam haver de buscar una pedra que estigues dins
l’aigua, agafar-la i treure-la. Després amb un pinzell anàvem rascant quan
trobàvem un animal i el ficàvem dins d’una safata amb aigua del riu i miràvem
de quina espècie eren.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPensem que el treball no està del tot treballat, no hem trobat per desgràcia les causes de contaminació de les aigües, però ens ha complagut que a l'hora de realitzar un exercici i 'agafar-nos' informació ens haguèsiu citat. D'altra banda la informació que ens proporcioneu l'hem trobat molt interessant perque està ben resumida i s'enten perfectament. Llàstima que no hi hagi fotografies per visualitzar ni videos, la pròxima vegada estaria bé entrar i veurer un blog més visual, que entri pels ulls. Com hem dit abans, hi ha una manca d'informació però la triada és correcta, continueu així!
ResponEliminaLa part feta del treball està bé, però creiem que es pot explicar amb més claretat i centrant-se en que pregunta l'enunciat. Una llàstima que hi ha una quantitat considerable de activitats no realitzats. Un petit esforç més, vosaltres podeu!
ResponEliminaLa part feta esta força bé, però falta informació d'algunes activitats, però per altra banda les activitats realitzades l'informació es clara i resumida. Però la pròxima vegada coloqueu més fotos així es més visual i no es fa tan pesat de llegir.
ResponElimina